Svar på frågestund @ Klara

Nu hade jag tänkt att svara på alla frågor som var till mig.
Blev lite förvånad att ni inte ställde mer frågor till oss eftersom vi får massa frågor varje dag, men det är väl skönt att det inte är så mycket. Nu ska jag svara så bra jag kan :) Hoppas ni blir nöjda, annars får ni fråga mer!
-
1. Hur vill ni att era framtida storhästar ska vara? :)
stora, småa, ponny i storhästformat, osv. ja ni fattar (:
Svar: Jag vill ha en inte allt för stor häst men inte heller en allt för liten, och den ska vara lite i ponny typen, lätt och smidig. Areno är ju lite storhäst typen och det är typ sånt jag vill ha :)
-
2. a) Hur känner ni varandra?
b) Vilka skolor och linjer går ni på?
Svar: Det är väl genom tävlingar/internet. Jag går Barn & fritidspogrammet - ridning/ridning på Lerums gymnasiet.
-
3. Meriter!
Svar: Hmm? Väldigt tråkig fråga eller vad man ska säga, förstår inte riktigt? Ska jag skriva vad jag har för meriter i hela min karriär eller va?
-
4. Jag förstod inte detdär med mambo, när han va d-ponny elr c-ponny elr hur var det? Kan du försöka förklara lite närmare? :)
Svar: När vi köpte honom så tyckte vi han var jätte liten och alla har tajtat att vi ska mäta ner honom, men vi har lix inte tänkt att göra, men nu när vi skulle sälja honom så testade vi och kolla om han var så liten som alla tror och det var han så han blev c-ponny haha :)
-
5. a) Vad är det högsta ni hoppat med ponny/häst?
b) Nämn en ur varje kategori som ni helst skulle vilja tävla: A,B,C,D,SH. Ni får inte välja era egna! ;)
Svar: a) Ponny: 140 cm tror jag?! Häst: 130 cm tror jag?!
b) A-ponny: Ubbareds Lana
B-ponny: Fanny V
C-ponny: Oh Just Zip Me Up
D-ponny:
Häst:
-
6. Till er båda:
a) Era starkaste respektive svagaste sidor inom ridningen?
b) Vilka ponnyer och hästar som andra bloggare/bdb:are har skulle ni vilja prova rida eller ha?
c) Hmmm, ingenarning faktiskt!
d) Hur högt har ni tävlat?
e) Bästa placering någonsin?
f) Dröm-mål i ridningen?
Svar: a) Starkaste är väl att jag har ganska bra tålamod. Svagaste är nog att jag låter hästarna göra lite som dem vill haha, i vissa fall är väl det bra att man inte är för hård mot dem men jag kan bli lite väl snäll ibland och att jag kan bli lite hård i handen i vissa lägen.
b) Inte den blekaste, inte någon jag kan komma på just nu.
c) Okej :p
d) Msva
e) Vinst Msvb med d-ponny
f) Ingenarning faktiskt, har inte bestämt mig för om jag ska sattsa eller sluta.
-
7. Har ni någon speciell talang vi inte vet om? :D
Svar: Hmmm, nej det tror jag inte hahahaha, inte någon som jag kan komma på just nu iaf!
-
8. a) Hur är era hästar att lasta?
b) Har dem alltid varit svåra/lätta ?
c) Kan ni inte filma när ni lastar ?:)
Svar: a) Snälla såklart :)
b) Japps.
c) Haha om jag kommer ihåg kan jag väl göra det.
-
9. Är mambo svår att rida liksom tuff typ?
Tog det lång tid innan ni hittade varandra eller blev ¨ett¨ så att säga?:)
Svar: Hmmm, jag tror han är ganska svår men nu känner jag honom ganska bra, men han kan bli svår för mig ibland, asså han blir inte tuff och elak utan han blir väldigt stressad och det står typ still i huvet, typ när han kommer ut från banan efter han precis har hoppat och man ska ta på täcken och ge honom godis då står han typ och skakar haha! Annars är han jätte snäll, väldigt lydig osv.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog, men han var lite svår för mig i början eftersom jag inte var van vid sånna pigga hästar ;)
-
10. Vad tycker ni om killar som rider ?
Svar: Det är väl helt normalt? Dem brukar ofta rida väldigt galet men vissa rider sjukt bra!
-
11. Vad har ni för sadlar, märke, modell?
Ni två är grymt duktiga :)
Svar: Jag en jensen hopp sadel men ska köpa ny snart :)
-
12. Har du egent stall? Hur många boxar är det i stallet där du står?
Svar: Ja det har jag, tre boxar men en är tom för tillfället.
-
13. Vilken är din största framgång på tävlingsbanorna?
Haha sen ville jag bara säga att du rider väldigt snyggt :D
Svar: Med Mambo är det nog när jag vann Msvb:n och med Areno är när jag vann en Nat. La med ca 70 starter.
Tack så jätte mycket!! :D
-
14. Vad är dina mål med areno nästa år och fram tills du säljer honom (om du ska det), isåfall när ska du sälja honom?
Ska du övergå till storhäst direkt då?
Svar: Jag vet faktiskt inte, har inte tänkt några mål. Men ska försöka starta någon Msvb sen ska jag nog sälja honom ja och har inte bestämt mig om jag ska ha storhäst än, det återstår och se!
-
15. Skulle ni kunna tänka er att ha någon medryttare på era hästar?
Svar: Nej eller det beror på vem det är och hur väl jag känner den.
Har en tjej som rider Areno ibland men jag kan inte kalla henne medryttare.
-
16. a) Har du några planer på att skaffa storhäst? Eller har du det redan? 
b) varför hade elvira areno förut? :) kram
a) inga planer än så länge, men det kanske kommer ;)
b) jag hade ingen tid och lust för honom, jag vet det låter förjävligt och det var det. Men han behövde vara där och jag behövde se hur bra han vara för att vi ska vara dem vi är idag.
-
17. Om ni fick välja vilken häst ni ville i hela världen, vilken skulle ni välja då ? :)
Svar: Dem jag har nu! & Lady om hon lever, vilket jag inte vet :(
-
18. Hur många ggr har ni vunnit ? :)
Svar: Ingenarning, mååånga gånger!
-
19. Tröttnar ni aldrig på att blogga?
Svar: Ibland faktiskt, har bloggat hur länge som helst! Sen typ 2008 haha!

Kommentarer
Postat av: bella

skriv alla dina meriter!!



ps: vet ni att det är typ helt svart när man ska kommentera? haha :p

2010-11-29 @ 09:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0