Veckans ridschema

Areno
Måndag- Skritt
Tisdag- Klättra
Onsdag- Ut
Torsdag- Kondition
Fredag- Alexandra rider (dressyr)
Lördag- Vila
Söndag- Vila
-
Är inte hemma lördag, söndag därför han ska vila. En helt vanlig vecka för Areno, det brukar faktiskt se ut såhär. Rider inte så mycket i paddocken med honom eftersom han är väldigt stel och blir sjukt seg när jag rider där, och jag vill gärna inte rida med långa sporrar och spö varje dag för att rida i paddocken. Istället rider jag ut och jobbar honom ute, det är bäst på den hästen. Det är klart att jag rider dressyr ibland också för det är sjukt viktigt för honom och mig. Och för att han ska kunna hoppa en bana, eller hur?
-
Mambo kommer åka tillbaka till det stället han varit på ett tag nu men jag ska tävla honom igen nästa vecka! Men dem har honom hemma och rider honom, för jag har inte så mycket tid. Och jag tävlar honom bara för att dem vill att just jag ska tävla honom. Inte för att jag är bortskämd och bara tävlar mina hästar. Lägger ner väldigt mycket arbete med Areno och därför orkar jag inte ha två hästar med skolan och allt. Och Mambo är ju till salu också.
världens finaste ponnysar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0