Resultat från Änglahoppet 2010

Maurit Van Orchid
Warm up: 7 fel (ett ner + 3 tidsfel)
Kval 1, Msvb: 4 fel (ett ner)
Kval 2, Msvb+5: 12 fel (tre ner)
A-final, Msva: 12 fel (tre ner)
-
På warm up-en red jag bara en skolrunda, därför tidsfel. Han lyfte inte riktigt på benen på tvåan därför nerslag.
I kval ett var han hur fin som helst, dock samma sak på andra hindret igen så fick ett ner.
I kval två red jag kasst, red som mitt gamla jag.. så han rev och det tar jag på mig.
A-finalen var klockren!!! Låter ganska mycket med tre ner men det var lix, att han rev 6a (ett räcke ur en sväng) sen ett maxat räcke som var svår sväng innan och efter och sen 11c, där slarvade han lite med benen kunde likagärna klarat det!
Men jag kom iaf 7a i A-finalen i stora rundan!
Kan säga att dem flesta som var med i denna klassen var SM ponnyer, sånna som gått flera SM med olika ryttare osv. Jag säger inte att alla gjort det men många! Så min lilla bäbisponny var duktig!
Areno
Kval 1, La: Ute
Kval 2, La+5: 8 fel
Consulation, La+5: Ute
-
Inte alls Areno's helg. Han stod lixom emot hela helgen.. trodde först han hade ont när han stannade på andra hindret och sen tredje hindret i första kvalet. Men sen bestämde jag mig för att försöka hoppa kval två och då hoppade han klockrent? Och det var en svår bana, 18 uteslutna lix? Och varför skulle han ha ont om han hoppade alla hinder med ett stopp för jag hade för dålig fart och ett ner?! Så då kom vi lix på att han bara bråkar med mig. Så jag åkte och hoppade idag men då var han lika dum som kval 1, jag red ännu mer än vad jag gjorde igår var helt död när jag kom ut! Men han stannade ut sig. Så det är väl bara att hoppa och hoppa tills jag får igenom det! För jag tror inte han har ont denna gången :) Alla har motgångar.

Nu ska jag duscha och sova! Sjukt trött efter lång och rolig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0