Meeting 2010

April
Grevahoppet i Grevagården:
Jag har alltid älskat Grevagården, underlaget, stallarna, hindrerna, framhoppningen, maten allt! Hade bara med Areno, kommer inte ihåg varför jag inte hade med Mambo faktiskt, tror det var att han inte var igång riktigt och jag hade mest satsat på Areno där ett tag. Vann faktiskt en LA när jag var där. Areno var skit fin hela helgen. Jag deb. MSVB där men ramlade av på andra hindret haha, man måste ju testa någon gång.
-
Film därifrån:
-
Juli
Varbergshoppet i Varberg:
Varberg har jag också alltid älskat, inte inne men ute på deras stora gräsbana! Hade med mig båda hästarna, Mambo gick inte så jätte bra just den tävlingen, vet faktiskt inte riktigt vad det var med honom, han ville helt enkelt inte.. Men Areno var jätte fin och fick med sin någon placering hem tror jag.
-
Film därifrån:
-
Augusti
Svenskt Ponny Derby 2010 i Dagstorp
Har alltid älskat Dagstorp med enormt fin bana, gött folk, roliga aktiviteter, god och mycket mat! osv... Kommer faktiskt inte ihåg hur det gick HAHA. Men hade med Mambo bara :) Har ingen film.
-
November
Änglahoppet 2010 i Borås
Tror det var mitt tredje året jag vart där, gillar stället stark, grymt nu när dem fått det nya ridhuset som man kan rida fram i, det var ett plus. Framhoppningen är en aning trång men den funkar! Skönt att slippa gå ut för att komma till själva tävlingsbanan, det kommer jag ihåg att jag tyckte var jätte lyxigt första gången jag var där haha. Älskar Gadden som var banbyggare, han bygger svårt haha :) Mycket fint café som har fönster som man kan se ut på banan. Det negativa tycker jag är att det är så dyrt, maten är jätte dyr. Skulle köpa en toast och den kostade typ 70 spänn?! Dem brukar kosta 15, max 20 haha! Sen dem som jobbar i cafét är seriöst efterblivna, stod typ och skrek på en av dem. Så lite minus där. Men ni som är där först gången älskar det typ haha. Men vänta bara efter några år när ni är vana vid det ;) Hade med mig båda hästarna, Areno gick inte så bra men Mambo gick grymt!
-
Film därifrån:
-
November
Adventshoppet i Trollhättan
FYFAN säger jag bara! Sämsta tävlingen på hela året kan jag säga. Skit mat, dock var taco buffen god på Söndagen. Efterbliven personal i fiket. Sura kärringar i sekitariatet. På banan stod det alltid någon i vägen, till och med banbyggarn stod i vägen USCH! Inte alls proffsigt. Framhoppningen var tung och hal. Banan med. Nej usch, inte alls mitt favorit ställe. Dock finns det några som är riktigt snälla och goa i den klubben och älskar den spiken! Plaketerna var slut, så man fick fylla i en lapp så skickar dem hem en till en. Riktigt dåligt detta året och det är synd!
-
Film därifrån:
Det var alla meeting jag var på detta året, sen har jag vart på massa tävlingar också men det tar vi en annan gång!

Kommentarer
Postat av: emma

jätte rolig inlägg +++ :) du rider grymt och ponnysarna är grymma :)

2010-11-24 @ 21:00:52
Postat av: bea

gillar du mat?

2010-11-24 @ 21:55:13
Postat av: Anonym

Kan ju påpeka att det inte bara är en klubb som anordnar adventshoppet som du skrev. Det är en sammarbete mellan Trollhättans Fältrittklubb och Trollhättans Sportryttare. :)

2010-11-25 @ 11:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0