Lite svar på kommentarer

Kom lite frågor med filmen från träningen och jag ska svara på allihop.
vad heter låten ? :)

Allting kommer bli bra

det enda jag tycker är att det ser ut att behöva komma mer energi i Toxica's galopp, det är bra att hon går lugnt och stadigt men energin i galoppen ser ut att stundtals dö bort, då verkar hon också ha svårare att hoppa av lite större utan kryper in på hindren lite...
Nu vet jag inte om det är så, men det är så det ser ut både på träningsfilmern och tävlingsfilmerna du la ut nyss. Annars finns det ju inget direkt att klaga på :)

Jo precis, det behövs mer energi i den korta galoppen och det är vad vi jobbar på just nu. Rider jag och utnyttjar den stora galoppen som hon faktiskt har så är det inga problem, men att rida i en stor galopp runt en hel bana det funkar ju inte riktigt, det kommer ju dem lägena där man måste kunna korta. 
Men det har faktiskt blivit väldigt mycket bättre bara sen den träningen och jag ska träna imorgon så har ni tur blir det kanske en ny film om jag får mamma att filma ;) 
Hon hatar det nämligen och den träningen ni fick film på var det egentligen bra mycket mer övningar med i, men hon glömmer( eller struntar i) att filma, så jag måste påminna henne hela tiden om det ska bli något ;)  
här har vi en runda som visar precis hur bra hon hoppar i sin stora galopp och hur svårt hon har att korta sig. Speciellt linjen 4-5 där det ska vara 6 lite korta, men det blir 5 och ett halvt typ eftersom hon inte riktigt orkar korta sig. Men som sagt hon har stora rörelser, hon ska bara växa i dem lite haha ;)



Är Thomsy fortfarande till salu eller? för kommer ihåg att du sagt att han var till salu. skulle vara kul och höra om det kommer någon och provrider, hur det går osv. :)

Jo han är till salu.
Men om folk kommer och provrider, vilka det är och hur det går stannar på provridningen, det har inte ni med att göra. tyvärr ;)

Det ända som jag kan se är att du kanske behöver ge toxica lite mer övergift över hindrerna samt hänga med bättre över. Men överlag superfint! :D

Eftergift menar du ;)? Jag tror filmen får det se värre ut än vad det är. Sen är jag ingen sån som slänger fram handen så tyglarna glappar, det har jag aldrig gjort. Men det är heller aldrig någon tränare som påpekar det. Eller när jag var mindre var det det, för då hade jag perioder då jag var dålig på att ge eftergift faktiskt. Men inte nu och då tränar jag ändå för 3 olika tränare. Nina och Sven och Anneli Ingvarsson.  Jag är mjuk i handen istället så får hästarna ta den eftergift dem själv känner att dem behöver och Thomsy kräver ett stadigt stöd hela tiden, även i sprången faktiskt. 
Men fortsätt kom med tips, på en sån här nivå är det helt okej. 

använder inte du väst när du hoppar?

Bara på tävling.

nuntorp ju :)
vem tränar du för där? :) nina ? jacob? ;)

Nina :)

Kommentarer
Postat av: malin

Svårt att se på filmen men som sagt, det enda felet jag kunde hitta, annars tycker jag du rider bra. :) och ja, jag menar eftergift haha ;)

2010-11-03 @ 10:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0