Det blir aldrig som man tänkt sig

Hade tänkt att jag skulle vara hemma jättetidigt från stallet idag. Var klar redan klockan sex, men då blev Björnis plötsligt sjuk. Han hade jätteont i magen stackarn. Usch vad jag led med honom, han stod och sparkade mot magen och ville bara lägga sig ner och när han la sig ner la han sig helt på sidan som om han var död. När han väl stod upp ville han stå nästan på mig och luta sig mot mig som att få stöd. Lillen :( 
Men nu är han i alla fall frisk igen. Han har fått dropp och någonting för tarmarna. 
-
Fick en fråga om Lille björnis,
Just nu är han B-ponny, han mäter 130 cm ganska så precis. Men eftersom han bara är 3 år lär han nog växa en bit till :) 

Kommentarer
Postat av: Linda

Precis så blev min ponny i måndags! Skithemskt, hon ville bara ligga ner och såg död ut.. Hon fick också dropp & nåt för tarmarna och blev som tur var bättre efter några timmar.

Det verkar som många hästar får kolik nu, jag undrar vad det beror på... ?

2010-11-24 @ 22:00:27
URL: http://ljacobsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch va hemskt :( så fick min ponny för ett par månader sedan. och de va otroligt hemskt att se för efter en timme så dog hon :'( jag hade ridit och allt en timme innan men märkte inget då.

2010-11-26 @ 18:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0