Rida utan hjälm

Vi fick en fråga om vad vi tycker om ridning utan hjälm.
Jag kommer inte skriva något långt inlägg om det här utan jag kan sammanfatta det såhär: Folk som rider utan hjälm, det är dem som ändå inte har någonting att skydda. 
Det kvittar hur duktig man är, hur snäll och lugn häst man rider, man ska alltid ha hjälm! Det är levande varelser man sitter på och dem kan alltid, när som helst, från ingenstans bli skrämda. Jag skulle för bara några veckor sen skritta av Idas ponny och hoppade då upp utan hjälm, "jag skulle ju bara skritta" . Men jag kan säga att det dröjde inte många varv innan jag tog på mig hjälmen, det kändes så himla fel utan. Dessutom tyckte jag det såg mycket snyggare ut med hjälm, haha. 
Enda gången jag inte haft hjälmen på är vid fotografering, då är det snyggast utan hjälm. 
Hur snyggt hade det vart om jag haft en hjälm på mig här lixom ;)?
Fast egentligen är det inget undantag då heller...

Kommentarer
Postat av: emma

håller med dig!

2010-12-13 @ 12:51:43
Postat av: olivia s

håller med till hundra, rider alltid med hjälm. men som du säger, på sådant kort som du visar här är det finare utan hjälm.

2010-12-13 @ 16:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0