Brisk Burley

Tänkte skriva ett inlägg om min första D-ponny jag fick.
Jag provred honom i Mölndal i ett dressyrstall, det finns många olika dressyr människor.
I detta fallet var det sura dressyr tanter och denna stackars lilla ponny bara gick där och var hur snäll som helst, dressyr i ridhus varje dag, 6-7 dagar i veckan. Det tycker inte jag är okej. Hästen var också hur seg som helst, gick inte fram för skänkeln ett dugg, älskade att hoppa men endå red de bara dressyr.
Jag kom och provred honom och jag kan inte säga att jag precis fastnade för honom, men jag vill "rädda" honom från det han var i. Det var väldigt svårt att bestämma sig. Men tillslut bestämde vi oss för att köpa honom och jag lovade honom att han aldrig skulle få åka från oss.
Denna häst var verkligen ingen topp ponny och vi kom knappt runt LD i början.
Mambo till vänster och "Burre" till höger!
-
Han var verkligen en liten sagohäst, man kunde göra vad som helst med honom.
Film från 2008






De tre bilderna är dem enda "fina tävlingsbilderna" jag har på min lilla gubbe ♥















Till en början sålde jag honom inte, men lånade ut honom till en av mina bästavänner Emma
och hon började rida gymkana på honom och han blev piggare och piggare
Sista gången jag red honom
Mobba mig inte för att jag är ful haha, längesen!


Red också ett KM i dressyr med honom medans Emma hade honom








Sötaste mustagen!




Sen var vi ju tvungna att bli av med honom, jag ville ju gå vidare och hans plats kommer nog aldrig att kunna ersättas men ist fick jag Areno världens finaste ponny. Jag har verkligen haft tur med att få underbara ponnysar (a)


Han är nu pensionerad och står nere i Småland hos världens bästa "tant"
Han har det sjuuuuukt mysig!


Sista gången jag såg honom :/


Jag grät faktiskt inte en ända tår för jag vet hur bra han skulle få det,
min lilla älskling <3
Det var längesen jag hörde från honom, men hon har en hemsida som hon skriver om honom :)
Men kommer inte ihåg vad den heter (a)
-
Han var ingen elitponny utan mer läromästare.
Han lärde mig mycket, han hjälpte mig på vägen till den jag är idag!


Kommentarer
Postat av: emma

underbart att läsa så fint du har skrivit :') riktigt fin ponny!

2010-12-21 @ 12:14:23
Postat av: Josefine

Sådana här inlägg är jätte kul att läsa med mycket bilder och så, kan det möjligtvis vara den här hemsidan http://www.123minsida.se/ellan/32361693 ?



2010-12-21 @ 12:36:11
Postat av: fotografen

Du vet väl att du måste ha fotografens namn på "dina" bilder

2011-01-06 @ 00:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0