23 Minus!!!!

Herregud, nu är det kallt i lilla staden vill jag lova. 
Hoppas det blir lite varmare i eftermiddag när jag ska rida, hade tänkt rida ut, men är det så kallt får det nog bli ridhuset. Inte för min skull, jag har inge emot kylan, jag fryser så gott som aldrig. Men Thomsan vill nog inte ut i den kylan, tror faktiskt inte det är bra för hästarnas lungor att anstränga sig i sådan kyla och skulle dem bli svettiga lär dem ju frysa ihjäl. Hur ser ni på detta?


Här höll jag och Thomsan till igår, svinbra! Massa snö för Thomsan att pulsa i och ljus åt mig så jag ser vart jag rider(Y)
Lilla Toxan vilar fortfarande, men på Lördag är det dags att sätta igång henne, då har hon haft 3 veckors vila. Haha det är verkligen på tiden att hon får börja gå nu igen, det har nämligen växt ut små djävulshorn under tiden hon vilat. Folk klarar knappt att leda henne in och ut från hagen. Med mig är hon snäll, men mamma måste ha kedja för att leda henne och när en annan tjej i stallet skulle ta in henne en eftermiddag slet hon sig, så ja...Nu måste hon få göra av med lite energi igen tokan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0